Plata online a taxelor şi impozitelor

Credit-CardGhişeul virtual de plăţi, numit „Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar” (SNEP), reglementat de HG nr. 1235/2010, este operaţional de peste 3 ani.

Contribuabilii au posibilitatea, astfel, de a-şi plăti online taxele şi impozitele, prin intermediul ghişeului virtual de plăţi. Conform reglementărilor în vigoare, sunt acceptate toate mijloacele electronice de plată online (internet banking, mobile banking, plata cu cardul), iar contribuabilii nu plătesc comision atunci când îşi achita obligaţiile în acest fel. La sfârşitul anului 2013, s-au introdus noi prevederi în domeniu.

Sistemul dă contribuabililor posibilitatea de a achita online impozite pe proprietăţi şi taxe, precum şi amenzi contravenţionale, cu deducerile aferente plăţii în 48 de ore. Plata online este, însă, posibilă doar dacă instituţiile către care se efectuează plata sunt înregistrate în SNEP.

Potrivit reglementărilor în vigoare, instituţiile publice acceptă toate mijloacele electronice de plată online (internet banking, mobile banking, fără a se limita la acestea). În cazul în care contribuabilul va opta pentru plata impozitelor şi taxelor utilizând cardul bancar, atunci poate utiliza carduri Visa, Visa Electron, MasterCard şi Maestro emise de orice bancă din ţară sau străinătate.

Cum se face plata online a taxelor şi impozitelor?

Portalul www.ghişeul.ro, prin intermediul căruia se realizează plăţile online, SNEP pune la dispoziţia utilizatorilor două secţiuni, una de plată cu autentificare şi una de plata fără autentificare.

Pentru secţiunea de plată cu autentificare, sunt necesare credenţiale, adică un nume de utilizator şi o parolă, care se generează automat în momentul în care s-a finalizat procesul de înregistrare în sistem a primăriei de care aparţine contribuabilul. Numele de utilizator şi parola sunt transmise în plic sigilat prin mijloace sigure de către instituţia publică, ulterior înregistrării în SNEP.

Ulterior, pentru a-şi achita obligaţiile, contribuabilul se va autentifica în sistem, prin accesarea site-ului www.ghişeul.ro, va introduce numele de utilizator şi parola şi, mai departe, va selecta obligaţia de plată aferentă unei instituţii publice beneficiare. Potrivit Ordinului MCSI nr. 168/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind SNEP, pentru a efectua plata, contribuabilul va selecta obligaţia de plată, va introduce suma pe care doreşte să o achite, va confirma acceptarea termenilor şi condiţiilor de utilizare a serviciilor oferite de SNEP şi va confirma iniţierea plăţii. La final, va introduce datele aferente cardului bancar şi va autoriza plata.

După efectuarea tranzacţiei, SNEP va emite contribuabilului o dovadă de plată ce va conţine numărul dovezii de plată, data plăţii (data autorizării tranzacţiei), CNP/NIF sau CIF/CUI (pentru persoane fizice autorizate) al persoanei pentru care s-a achitat obligaţia de plata, codul şi denumirea obligaţiei bugetare, denumirea şi CIF-ul instituţiei publice beneficiare, suma plătită şi explicaţii.

Pentru mai multe informaţii vă rugam accesaţi site-ul  www.ghişeul.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.