VERTICALITATEA INFORMAȚIEI

EDITORIAL

condei

Agenţia de ştiri Mediapolis apare ca reacţie la modul total neprofesionist în care se face presă în România de azi. Presa din România a abandonat de multă vreme misiunea principală pe care trebuie să o aibă presa în general: aceea de a informa. Aşa s-a ajuns la situaţia nefericită în care informaţia verificată, este înlocuită cu zvonul, informaţia necesară cu fel de fel de nimicuri inutile, persoanele calificate, care pot spune ceva esenţial (cercetători, profesori, medici, scriitori, tehnicieni, etc.), cu fel de fel de „vedete” ce-şi etalează fără ruşine incultura şi prostul gust. Portretul robot al ziaristului de azi – cu rare excepţii – este următorul: persoană neinstruită, cu studii precare, cel mult medii, tupeistă, impertinentă şi de rea credinţă, fugind mereu după senzaţionalul facil, intrând cu bocancii în intimitatea altcuiva, dezinformând cu nonşalanţă, superficială, gata oricând a discredita persoane onorabile dacă este bine plătită. Atotştiutor, un astfel de ziarist, dimineaţa îşi dă cu părerea, evident în cunoştinţă de cauză după părerea sa, despre economie, la prânz este prezent la TV vorbind despre agricultură, după-amiaza se pronunţă la Radio despre medicină, seara ne spune cum ar trebui să facem comerţ, iar noaptea – că domnia sa nu are linişte, vrând să spună naţiunii tot – despre politica externă, care, evident, merge prost şi domnia sa a identificat clar (da’ clar) toate problemele legate de acest subiect. Cei care-l privesc se şi miră de ce, urgent, nu este pus prim- ministru cel puţin, preşedinte sau leader regional. În sfârşit, el va face clasamente în politică, economie, ştiinţă, literatură, etc., ne va spune care sunt valorile societăţii noastre, ne va spune cine trebuie, musai, să ne conducă la nivel local, regional, naţional sau european şi de ce nu (că mintea sa e atotcuprinzătoare, întrucât un neuron nu-şi poate da seama de complexitatea lumii), la nivel planetar sau galactic. În fapt acest ziarist este o jalnică persoană incultă care deţine un aparat foto şi / sau video, un microfon la îndemână şi generozitatea neruşinată a unor structuri ce se declară ca făcând presă, unde el poate să spună orice, oricând şi oricum. Structurile create pentru a face ordine în presă, conduse, de cele mai multe ori, chiar de presă, nu fac altceva decât să protejeze această jalnică stare de lucruri. Prin urmare este o nevoie presantă de  a face o altfel de presă sau, mai corect spus, de a face Presă, întrucât ce avem astăzi pe piaţă nu este, de cele mai multe ori,  presă.

Agenţia Mediapolis doreşte să impună pe piaţă un nou mod (modul corect, de altfel) de a prezenta informaţiile. Noi credem că este util pentru toţi ca informaţia venită din partea unei instituţii să fie transmisă ca atare, respectiva instituţie asumându-şi responsabilitatea acesteia. Noi nu credem că redacţia trebuie să fie cea care cenzurează, ajustează sau interpretează informaţia, ci că aceasta trebuie, integral, trimisă spre cititor. Agenţia Mediapolis crede că este important ca cititorul să aibă informaţii economice, politice, sociale, culturale, meteo, rutiere, etc. corecte şi nu să fie bombardat cu informaţii inutile de genul: lui x i-a căzut vaca într-o groapă, y a căzut cu maşina de pe pod, vedeta z şi-a rupt poşeta traversând parcul, fotbalistul t şi-a scrântit piciorul ş.a.m.d. E mult mai important să ştim că există o sesiune de proiecte europene deschisă, că Banca Naţională a luat o nouă măsură, că Guvernul a depus la Parlament următoarele legi, că, din varii motive, un drum este temporar închis şi că avem acces pe altul, că are loc un important eveniment cultural şi că un cercetător a descoperit ceva esenţial pentru mersul înainte al lumii. Agenţia Mediapolis crede că presa trebuie să joace, dincolo de informare, un important rol educativ, să promoveze valori autentice, modele reale de urmat, exemple de bune practici, să întreţină un sentiment de solidaritate reală în societate pentru ţelurile nobile.

În acest sens, Agenţia Mediapolis vă roagă să participaţi activ la acest proces de igienizare a presei, propunându-vă un parteneriat onest. Orice comunicat considerat util cetăţenilor vă rugăm să-l transmiteţi agenţiei noastre care-l va publica întocmai. Pentru a nu apărea erori, încă de la prima colaborare stabiliţi un cod de identificare la alegere format din cifre şi litere, cod prin care ne dăm seama că în adevăr acea informaţie vă aparţine. Totodată, puteţi transmite materiale foto sau video, pentru a da o imagine cât mai bună a ceea ce doriţi să ajungă la cititori. Nu în ultimul rând, putem să fim contactaţi telefonic pentru a verifica, încă o dată, dacă este cazul, orice informaţie. Cu speranţa că un astfel de parteneriat va conduce la o mai adecvată informare şi educaţie a publicului larg.

 

Primiţi, Vă rugăm, aleasa noastră consideraţie!

Agenţia Mediapolis

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.