EVENIMENT, MEDIA, COMUNICATE DE PRESĂ, ACTUALITATE, ACCENT — 06/09/2022 at 1:49 pm

S-au pus bazele unui nou vector media european

18 agenţii de presă europene vor lucra împreună, după lansarea oficială a unui proiect de cooperare – numit „European Newsroom”.

Lansat marţi, la Bruxelles, proiectul, ce este evident unul menit a contracara mai eficient propaganda rusă, a beneficiat de prezenţa a doi vicepreşedinţi ai Comisiei Europene, Vera Jourova, însărcinată cu portofoliul valori şi transparenţă, şi a Margaritis Schinas, responsabil de promovarea modului nostru de viaţă european.

European Newsroom este o iniţiativă derulată în comun de agenţiile DPA (Germania) – care este şi coordonatorul proiectului -, AFP (Franţa), ANSA (Italia), AGERPRES (România), APA (Austria), ATA (Albania), Belga (Belgia), BTA (Bulgaria), EFE (Spania), Europa Press (Spania), FENA (Bosnia şi Herţegovina), HINA (Croaţia), MIA (Macedonia de Nord), STA (Slovenia), Tanjug (Serbia) şi TASR (Slovacia). La acestea se adaugă PAP (Polonia) şi Ukrinform (Ucraina) care au statut de agenţii de presă partenere.

De remarcat lipsa unei agenții de presă aferentă Ungariei, țară considerată de către UE prea apropiată de Federația Rusă.

Proiectul stipulează că ”este vorba despre agenţii de presă europene care lucrează împreună, la vedere şi dincolo de graniţe”, având în esență ideile care stau la „baza unei Europe unite”.

Site-ul oficial al noii agenții de presă europene este https://europeannewsroom.com.

Print Friendly, PDF & Email